Zeehonden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ditte Steur - WaarBenJij.nu Zeehonden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ditte Steur - WaarBenJij.nu

Zeehonden

Door: Ditte

Blijf op de hoogte en volg Ditte

26 November 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ola,

Nou zijn gisteren vertrokken uit Timaru en reden richting Mt Cook. Onderweg bij Lake Tekapo zijn we gestopt om foto's te maken en te picknicken en zo'n mooie omgeving niet te geloven. Daarna doorgereden richting Mt Cook maar onderweg kwamen we Mt John tegen deze zijn we opgegaan en men wat steil onze auto Herbie zoals wij hem noemen had het erg moeilijk. En niet te vergeten ik reed voor het eerst in een automaat en links. Totaal geen problemen 1 keer de ruitenwissers gebruikt ipv de richtingaanwijzers. Het uitzicht was echt waanzinnig. Zo mooi dat ik er kippevel van kreeg. Daara hebben we besloten om Mt Cook over te slaan en verder door te rijden naar Omarama. Daar hadden we een hele mooie hostel. Maar onderweg zei ik tijdens het rijden dat het landschap een beetje saai werd en 5 tellen later werden we op onze wenken bedient namelijk Lake Pukaka zo mooi turquise kreeg weer ontzettend kippevel over mijn hele lichaam. Tis gewoon niet te omschrijven hoe mooi. Kan helaas geen foto's downloaden hier maar die komen nog wel. Daarna naar onze hostel. Met een uitzicht niet te filmen zo mooi. Onwijs leuke mensen en ook een jawel Nederlander ontmoet. Heerlijk geslapen en sochtends onderweg naar Dunedin. Onderweg zoveel gestopt om foto's te maken. Bij Moukaki de boulders gezien en dit zijn grote bolle stenen die op schildpadden lijken heerlijk uitgewaaid op het strand en op weg naar Shaggy Point hier kwamen we de zeehonden tegen onwijs veel en zo gaaf om ze van dichtbij te zien. Nu zijn we in Dunedin en weer een geweldige hostel met perfect uitzicht op de baai. Vanaaf gaan we albatrossen kijken en pinquins de gele en de blauwe. Hier blijven we 2 nachten miss langer omdat het hier zo mooi is. Oke mijn tijd zit er bijna op dus tot schrijfs.

Dikke kus

• 26 November 2007 - 11:49

Odette:

Geweldig dat het zo mooi is. Ben benieuwd naar de foto's.
    Dag snotteraar. Tot gauw xxxxxxxxx

• 26 November 2007 - 19:32

Jan:

Kan haast niet wachten om alle foto's die je gemaakt hebt te zien. Maar fijn voor je om dat alles mee te maken.

• 26 November 2007 - 19:56

Deniz:

Hi vrouwtje,

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En leuk dat wij het van een afstand met jou mogen mee beleven! Ik kan niet wachten tot je de foto's hebt geplaatst.

Dikke knuffel...

• 29 November 2007 - 21:43

Richard:

Leuk dat je het naar je zin hebt.
    Als je terug bent kan je een boek over je reis gaan schrijven FLOORTJE DESSING!!!
    Veel reisplezier! Sie joe leter!

Gr Rich