Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ditte Steur - WaarBenJij.nu Otago Peninsula - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ditte Steur - WaarBenJij.nu

Otago Peninsula

Door: Ditte

Blijf op de hoogte en volg Ditte

27 November 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hey,

Gisteren zijn we naar de albatrossen geweest jemig wat zijn die beesten groot. 's avond op een strand gewacht om de blue pinquins te zien want ze komen pas als het donker is. Hele piep kleine beestjes. Op onze weg naar beneden naar het strand zagen we al de jonkies in hun holletje zitten echt bizar gewoon. En later zag je de ouders het strand opkomen. Eerst een stukje en dan weer hard terugrennen naar het water en weer opnieuw proberen. Echt geweldig om dit te zien. Je moet overigens wel goeie ogen hebben want het is behoorlijk donker. Helaas geen foto's kunnen maken omdat je je flits niet mag gebruiken dus no pics. We slapen echt in een ontzettend leuk hostel. Vanochtend was onze plan om rond 10 uur bij Allensbeach te zijn en daar een stevige wandeling te maken. De weg ernaar toe was al een avontuur op zich. Slechte weg niet normaal en dan water aan de ene kant en smal. Maar eenmaal aangekomen wij heerlijk wandelen op het strand tot ik in mijn rechteroog iets zie Ik tegen Go volgens mij is dan een zeehond of leeuw. Dus wij er heel voorzichtig op af. En ja hoor het was er eentje. Go ging dichterbij en ik zei 10 meter afstand houden. Nee zei ze je mag 6 meter. Das niet waar maar uiteindelijk het ik 2 mooie foto's gemaakt. Alleen niet digitaal. Ik maak bijna alle foto's analoog dus de foto's moet ik lenen van Gootje. Intussen draait het beestje zich om en geeft een snauw dus wegwezen.hahahah. Want zeeleeuwen kunnen harder rennen dan mensen en kunnen erg nasty zijn. Niet te vergeten dit is het seizoen van de jonkies dus wegwezen. Na 2 uur gelopen te hebben zijn we naar ons hostel gegaan om een bakkie te doen en daarna naar Dunedin te gaan om boodschappen te doen, shoppen en mail te checken. Vanaaf gaan we de blue pinquins bekijken dus hopelijk zien we er een paar in het licht. Voor morgen een hostel geboekt in gebied Catlins het is midden in Catlins in de buurt van cave met glowworms dus dat moet wel fantasties worden ook niet te vergeten de dolfijnen, walvissen enz. Dus dat wordt weer een verhaal apart thats for sure. En ik begin al in het engels te denken dus misschien de volgende keer het hele verhaal maar in het engels want moet bij veel dingen nu denken wat het in het nederlands is. Dus woordenboeken erbij hahahah.

Nou bye bye.

x

  • 27 November 2007 - 05:08

    :o):

    Leukste van alles is nog dat het alleen nog maar mooier gaat worden. Vanaf Dunedin, up the west coast tot aan Picton, ... plenty of moments for goosebumbs ;) Koop maar een extra rolletje, ... you'll need it :p

    Maybe denk je aan t zelfde maar toen ik half uur tot uur voor Invercargill was, ... kreeg ik het gevoel alsof in gewoon simpelweg weer in Europa/Benelux was, ... want opeens is alles geheel vlak en geen bergen meer. Da's nou juist t mooiste v NZ ... het verandert continue als je er doorheen rijdt.

    Tip : Als je niet hoeft, stop niet in Invercargill maar ga door via westen up 2 Te Anau, Milford- & Doubtful Sound.

    Well, ... keep enjoying and tasting the experiences.

    Ray

    p.s. Told ya so :p


  • 27 November 2007 - 16:59

    Egon:

    Hoi hoi! Nog niet zo gek lang in het land en al zo veel te vertellen. Hoe houd je tijd over om leuke dingen te doen. Maar goed, op de foto's lach je veel en daar leidt ik uit af dat je het helemaal naar je zin hebt. Geniet met volle teugen. Je hebt dat zekers verdient! Blijf foto's maken, dat geeft meer kleur aan je verhalen. Ik ben erg benieuwd...
    Ik blijf je volgen.

    Groetjes en X

  • 27 November 2007 - 19:59

    HANS:

    mooie verslagen ditte, je bent toch je vak misgelopen, ik heb de NOS al geinformeerd om een reportage te gaan uitzenden (haha). eel veel plezier nog en doe rustig he..
    groetjes en kus Hans & Karin

  • 27 November 2007 - 20:47

    Wendy W:

    nou meiden ik ben blij dat jullie veilig bij elkaar zijn.klinkt allemaal heel super.geniet er lekker van en pas goed op elkaar.en maak vooral hele mooie foto's xxxx

  • 28 November 2007 - 10:35

    Jan:

    Hallo globetrotters! Waarom niet ook wat digitaal?? Een beetje fotograaf heeft meerdere toestellen bij zich. toch?
    Je had zeker te korte pootjes op die fiets?? groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn eerste reis

New Zealand

Recente Reisverslagen:

12 December 2007

Again

11 December 2007

The Fat Camel

10 December 2007

Stinkstad

09 December 2007

Damn Devil Stairs

07 December 2007

YIHA
Ditte

New Zealand

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 13052

Voorgaande reizen:

22 November 2007 - 24 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: